Cyber WoW

Mert minden jo de a legjobb a WoW!!!


A játékosoknak, mikor belépnek a játékba, választaniuk kell a szerverek, avagy világok (realm) közül. Egy szerveren egy előfizetésről maximum 10 karakter lehet, és legfeljebb 50 karakter indítható előfizetésenként. A szerverek között a karakterek átvitele fizetés ellenében lehetséges, vagy karakteráthelyezési akciók keretén belül meghatározott szerverek között ingyenesen.

Az európai szerverek közül választható angol, spanyol, francia, német vagy akár orosz nyelvű is. Ez azt jelenti, hogy a játékon belüli szövegek az adott nyelven olvashatók, a GM-ek ezen a nyelven kommunikálnak, és ez a szerver domináns beszélt nyelve. A GM-ek a Blizzard alkalmazásában állnak, és közvetlenül a játékban állnak rendelkezésre a hibákkal, problémákkal szembesülő játékosoknak.

A szerverek lehetnek egyszerű (Normal, Player versus Environment, PvE) vagy "játékos játékos ellen" (Player versus Player, PvP) típusúak. Előbbiekben az ellenséges oldalon álló játékosok csak akkor tudják megtámadni egymást, ha bekapcsolják a "PvP módot", vagy belépnek egy ellenséges területre. Ezzel szemben a PvP birodalmakban az úgynevezett vitatott (contested) területeken automatikusan bekapcsolódik a "PvP mód", így a játékosok bármikor megtámadhatják egymást.

Emellett léteznek "szerepjátékos" (Roleplaying, RP) szerverek is. Itt elvárják, hogy a játékos némileg azonosuljon a karakterrel, ezért szigorú előírások vannak a karakterek elnevezését, valamint a többi játékossal való kommunikációt illetően. Ezen szabályok sorozatos megszegése akár a szerverről való kitiltást is eredményezheti. Ezek a szerverek szintén lehetnek egyszerűek vagy PvP típusúak.

Fajok 

Az alapjátékban nyolc faj közül lehet választani, de ez a szám az első kiegészítővel, a The Burning Crusademegjelenésével tízre, majd a harmadik kiegészítővel, a Cataclysm után tizenkettőre fog emelkedett. A fajok két, egymással harcban álló frakcióba tömörülnek: ez a Szövetség (Alliance) és a Horda (Horde). Továbbá a fajok kezdő tulajdonságai némileg eltérnek, és mindegyiknek megvan speciáis - csak az adott fajra - jellemző képessége, illetve saját nyelve.

Lásd még: Fajok a Warcraft univerzumban

Kasztok

A választott kaszt szabja meg a karakter képességeit, az általa használt harci technikákat és varázslatokat. A játékban kilenc alapkaszt választható, de az egyes fajok csak meghatározott kasztok közül választhatnak. A játék második kiegészítőjében vált elérhetővé egy speciális kritériumokat igénylő kaszt is, a halállovag.

  • Harcos (Warrior) – Ember, Törp, Gnóm, Árnyelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Élőhalott, Vérelf
  • Zsivány; Tolvaj (Rogue) – Ember, Törp, Gnóm, Árnyelf, Ork, Troll, Élőhalott, Vérelf
  • Templomos lovag; Paplovag (Paladin) – Ember, Törp, Draenei, Vérelf, Tauren
  • Sámán (Shaman) – Ork, Troll, Tauren, Draenei, Törp
  • Druida (Druid) – Árnyelf, Tauren, Troll
  • Vadász (Hunter) – Törp, Árnyelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Vérelf, Ember, Élőholt
  • Mágus (Mage) – Ember, Gnóm, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf, Törp, Árnyelf, Ork
  • Boszorkánymester (Warlock) – Ember, Gnóm, Ork, Élőhalott, Vérelf
  • Pap (Priest) – Ember, Törp,Árnyelf, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf, Gnóm, Tauren
  • Halállovag (Death Knight) - Minden faj. A World of Warcraft: Wrath of the Lich King kiegészítő első hőskasztja.

Karakterfejlesztés 

Tapasztalati pontok és tapasztalati szintek 

A játék során a karakternek különféle küldetéseket kell végrehajtani és szörnyeket kell legyőzni. Ezekért tapasztalati pontokat (Experience Point, XP) kapnak. Kellően magas számú tapasztalati pont összegyűjtése után eggyel magasabb tapasztalati szintre (Experience Level) lépnek, ahol a tulajdonságaik erősödnek, és újabb képességeket, varázslatokat tanulhatnak meg. Minden játékos 1-es szinten indul, kivéve a halállovagokat. A legmagasabb elérhető szint az eredeti játékban a 60., azonban a megjelenő kiegészítők 10-10 szinttel feljebb tolják ezt a határt. Ha egy játékos egy ideig nem játszik, hosszabb időt tölt egy fővárosban, vagy betér egy fogadóba (Inn), akkor átlép egy speciális állapotba (Rested). Ez az állapot az eltöltött idő függvényében bizonyos mennyiségű XP megszerzéséig tart, mely idő alatt a megölt ellenség után kétszeres tapasztalatot kap, hogy a játékos ne legyen hátrányban a nála többet játszó társaival szemben. Egyes feltételezések szerint van viszont olyan állapot is, amikor a fejlődő karakter tapasztalati pont-levonást kap vagy akár szintjeit is csökkenheti a játék, ha túl sokat játszik, de mivel nagyon valószínű, hogy ilyen felhasználó nincsen, kétséges ez a fajta beépített büntetés létezése is.

Tulajdonságok [szerkesztés]

A karakternek alapvetően öt tulajdonsága (Attribute) van:

  • Erő (Strength) – Növeli a támadóerőt közelharci fegyverekkel, és a pajzzsal felfogott sebzést növeli.
  • Fürgeség (Agility) – Növeli a támadóerőt közelharci és távolsági fegyverekkel, a kitérési esélyt a fizikai támadások elől, valamint a páncélzat értékét és a fizikai sebzés kritikus találatának esélyét is.
  • Állóképesség (Stamina) – Növeli az életerőt.
  • Értelem (Intellect) – Növeli a manát és a a mindenkori támadó vagy gyógyító varázslatok kritikus találatának esélyét.
  • Lélek (Spirit) – Gyorsítja az életerő és a manna regenerálódását.

A tulajdonságok kasztonként változó mértékben növekszik minden szintlépéssel, így igazodva a választott szerepkör számára fontos értékek növekedéséhez. A mágikus, vagy annál jobb felszerelések, és a különféle pozitív hatások (WoW szlengben ez a buff) természetesen drasztikusan megnövelhetik a maximálisan elérhető tulajdonságok mértékét.

A karakter fontos állapotjelzői:

  • Életerő Pontok (Health Points) - A mindenkori életerő nagysága határozza meg, hogy a játékos meddig képes elviselni a sérüléseket, mielőtt meghalna. Harc után az életerő lassan feltöltődik.
  • Mana Pontok (Mana Points) - A manna mennyisége határozza meg, hogy mennyi mágiát használhat a játékos. Harc alatt is képes regenerálódni, de csak minden 5 másodpercben X mennyiséget. Az elérthető karakterek 3/4-e mannát használ varázslataihoz és minden egyes szintlépéssel növekszik az elérhető manna mennyisége, cserébe viszont a varázslatok a mindenkori mennyiségből bizonyos százalékot használnak fel.
  • Energia (Energy) - A zsivány (rogue) és a macskaformában szerepelő druida élénksárga energiát használ a harc során, amely a harc kezdetén maximálisan fel van töltve, képességek használatával fogy, de magától regenerálódik. Az energia maximális értéke 100, de tehetséggel megnövelhető.
  • Düh (Rage) - A harcos (warrior) és a medve formában szereplő druida használja fel saját dühét, mint képességeinek forrását. A düh a harc előtt teljesen le van merülve, de minden egyes sikeres támadással növekszik (gyorsabb fegyverekkel kevésbe, lassabbaknál nagyobb mennyiségben), de egy-két képesség is generálhat egy kevés dühöt a harc elején. A felnem használt energiák lassan de biztosan lemerülnek. A düh maximális értéke 100.
  • Rúnaerő (Rune Power) - A rúnákból kinyerhető energiát csak a halállovag (death knight) használ. A működési elve kicsit különbözik a dühtől mivel csak a felhasználható 6 rúna ad rúnaerőt, de a harc kezdetén szintén teljesen le van merülve. A rúnaerő maximális értéke 100, de tehetséggel megnövelhető.

A karakter által kapott tulajdonságpontokkal, vagy anélkül további fontos statisztikai változókban is részesül.

  • Támadóerő (Attack Power) - A normál közelharci csapások másodpercenkénti sebzését növeli.
  • Távolsági támadóerő (Ranged Power) - A normál távolsági (íj-, puska- és a dobófegyver) találatok másodpercenkénti sebzését növeli.
  • Varázserő (Spell Power) - Mind a gyógyító-, mind a hagyományos varázslatok erejét növeli
  • Páncélzat (Armor) - Minél több, az okozott sérüléseknek erejét annál nagyobb százalékát csökkenti.
  • Védelem (Defense) - Minél több, annál nagyobb a valószínűsége, hogy elkerüld vagy blokkold a csapásokat, csökkenti a kapott sérüléseket és a kritikus találatokat okozó hatásokat, ugyanakkor növeli az ellenség figyelmét (Threat), így támadásaik első számú célpontjává válhatsz. Ez a képzettség létfontosságú a sebzéselnyelő tankok számára.
  • Találati esély (Hit) - Minél több, annál biztosabb, hogy az ellenfeled nem tud kitérni a varázslatod/ütésed elől.
  • Kritikus esély (Crit) - Minél több, annál biztosabb, hogy a következő ütés/gyógyítás/varázslat hatása megkétszereződjön.
  • Elkerülési esély (Dodge) - Minél több, annál valószínűbb hogy elkerüljed az ellenséges közelharci- és távolsági csapásokat.
  • Blokkolási esély (Block) - Minél több, annál valószínűbb hogy az okozott sérülés mértékét csökkenjen vagy teljesen elnyelődjön. Csak akkor működik, ha a játékos pajzsot visel.
  • Hárítási esély (Parry) - Minél több, annál nagyobb az esélye, hogy közelharcban az ellenség támadása során fegyvereitek összecsapjanak, így egyikőtöket sem éri sérülés. Csak akkor működik, ha szemben helyezkedsz az ellenséggel.
  • Gyorsaság (Haste) - Minél több, annál gyorsabban tudsz mind közelharcban, mind távolról csapást mérni ellenségedre. Varázslatok esetén csökkenti a megidézési (casting) időt (mint a boszorkánymester Árnylövedéke) és növeli a pozitív elvezető (channeling) mágiák lefolyási tartalmát (mint a mágus Arkán Lövedékei).
  • Szakértelem (Expertise) - Minél több, annál valószínűbb, hogy az ellenség nem fogja tudni elkerülni a csapásodat és csökkenti támadásod elhárítási esélyét is.
  • Rugalmasság (Resilience) - Minél több, annál kisebbet ütnek a karakterre az ellenfelek, illetve csökkenti a kritikus ütés valószínűségét, annak erejét, továbbá a mannaelszívó- és a DoT (Damage over Time; Bizonyos ideig tartó folyamatos sebzés) hatások okozta veszteségeket is. Csak PvP alapú játék miatt érdemes növelni értékét, mert PvE-ben hasznavehetetlen.
  • Páncéláthatolás (Armor Penetration) - Minél több, annál nagyobb mértékben csökkenti a célpont védelmi értékeit, tehát a viselt páncélok által kapott sebzéselnyelés mértékét.

Minden egyes statisztikának van maximális értéke, amely fölé semmiféle úton-módon nem emelkedhet felül. Ez a határ kiegészítőként emelkedett egyre magasabbra.

  • Mágia ellenállás (Resistance):
    • Tűz (Fire)
    • Fagy (Frost)
    • Természet (Nature)
    • Árnyék; Sötétség (Shadow)
    • Arkán; Ősi (Arcane)
    • Szent; Fény (Holy)

A varázslatokkal szemben ellenállás mérték határozza meg, hogy az adott mágiatípus által okozott sérüléseket milyen mértékben sikerül csökkenteni, illetve hogy mekkora eséllyel lesz sikeres egy rontás ráolvasása (WoW szlengben ez adebuff) a karakterre. A válaszható fajok nagy többsége rendelkezik egy mágiatípussal szemben védelemmel, ez korábban ellenállási értékpontot jelentett, a 3.0.2-es javítás után viszont már az adott ellenséges varázslatok találati esélyének csökkenését. A további bónusz ellenállást viszont többnyire csak felszerelések tudják biztosítani. A Holytípus az egyetlen olyan mágiaféle, amelynek erejét nem lehet felszereléssel csökkenteni, csak bizonyos elixírek, és képességek biztosíthatnak védelmet vele szemben. Minden egyes mágia ellenállásnak van maximális értéke, amely fölé semmiféle úton-módon nem emelkedhet felül. Ez a határ kiegészítőként emelkedett egyre magasabbra.

Felszerelés 

A játékos számos tárgyat talál kalandozása során. Ezek a hátizsákban (Backpack), illetve a különböző táskákban tárolhatóak. A táskákba csak korlátozott számú tárgy fér, ezt a számot további táskák (Bags) felszedésével lehet bővíteni. A karakter a hátizsákja mellett maximum 4 táskát vihet magával, amelyekbe 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20 vagy 22 tárgy fér el. Emellett speciális táskákat is lehet találni a nyilak, a puskagolyók, lélek szilánkok (Soul Shards), illetve a gyógynövények, ércek, bűvöléshez használatos alapanyagok, ékszerész alapanyagok számára. Ezek a speciális táskák általában jóval nagyobb tárhellyel rendelkeznek, automatikusan bekerülnek a rájuk bízott javak cserébe viszont nem fogad el más tárgyakat.

A felszerelésnek részét képezi a karakter pénze is. Ez lehet réz, ezüst, vagy arany. 100 réz ér egy ezüstöt, 100 ezüst pedig egy aranyat. A pénz nem foglal külön helyet a táskában.

Tárgyak 

A játék során szerezhető tárgyak nagy részét képes valamilyen célra felhasználni, például a fegyverek (Weapon), a páncélzat (Armor) vagy a különböző foglalkozásokhoz felhasznált alapanyagok (Material) és régensek (Reagent). A tárgyakat, amennyiben nem szükségesek valamely küldetéshez (vagyis nem Quest Itemek), el lehet adni kereskedőknek (Vendor) vagy más játékosoknak. A hordható, fogyasztható tárgyaknak van szintkövetelményük, de vannak olyanok is, amelyek ez mellet/helyett különböző fejlettségű kereskedelmi foglalkozást igényelnek, vagy csak bizonyos kasztok használhatják. A játékban nevének színe jelzi a tárgy minőségét:

  • trash (szemét) - A kezdő, támogatás nélküli játékosok számára is hamar értéktelenné váló felszerelések, de a többsége kacat (mint az állatok maradványai).
  • common (közönséges; fehér színű) - Szintén csak a korai időkben hasznos darabok, illetve szakmához kellékek, nyersanyagok. A fellelhető tárgyak, nyersanyagok többsége idetartozik.
  • uncommon ("szokatlan", de inkább mágikus) - A mágikus tárgyak alaptípusai, amelyek végig kísérhetnek fejlődésed során, de persze semmiképpen sem jobbak, mint az ezt követők. A kezdő insták szörnyei és főellenségei ilyeneket dobhatnak, igaz, később már a világi lények is.
  • rare (ritka) - Ezek a mágikus tárgyak sokkal komolyabb bónuszokat biztosítanak. A közepes és magas szintű insták jutalmai, de nagy ritkán szabadon is beszerezhetőek.
  • epic (epikus) - A profi, végjátékokat vagy aktív PvP-ben utazó játékosok felszerelései, kétségtelenül a legértékesebb tárgyak. Csak a portya-insták (raid) vagy az első kiegészítő, a The Burning Crusade óta a heroikus insták jutalmai.
  • legendary (legendás) - Olyan portya-insta főszörnyek dobhatják, amelyek a Warcraft univerzumában is kiemelkedő alakok. Egykori viselt dolgaik (ez esetben a fegyverek vannak többségben) erejük egy apró szilánkját hordozzák magukban, ennek köszönhetően a játékosok számára elérhető leghatékonyabb tárgyak (Medivh hollóalakos botja,Illidan ikerpenge párosa).
  • artifact ("műkincs") - Csak a GM-ek (Game Master; Játékmester) számára elérhető tárgyak. Közismerten erős felszerelések, gyakran csalással rendelkeznek, de ennél több nem tisztázott. A Blizzard korábban vörös színnel jegyezte ezt a típust, de egy régi javítással ez eltűnt, csak egyes összegzőlistákon maradtak fent korábbi színezetükben.
  • heirloom ("örökség") - A Wrath of the Lich King kiegészítő után megjelent új típus. Ezek a fegyverek, páncéldarabok és kiegészítők a klasszikus World of Warcraft alatt megszerezhető epikus vagy ritka felszerelések újrakevert darabjai, amelyek a vásárló szintjével fejlődnek, adnak egyre több és több statisztikai- és tulajdonságpontot, míg végül 80.szinten már egy általános rare tárgy értékével nem rendelkeznek. Csak postai úton, saját felhasználólistákon lévő karaktereknek lehet elküldeni, eladható, de aukciós házba nem kerülhet. Az örököségek egy bizonyos védelmi felszerelései, a vállvértek további nagy előnye, hogy +10% tapasztalati pontot adnak a leölt mobok után. A megvásárolt tárgy felhordása után már nem fejlődik a játékossal, viszont nagy részüknek nincs tartósságuk (tehát nem sérülnek és így nem törhetnek el), hogy eképpen biztosítsák a játékos gyorsabb fejlődését és az anyagi stabilitását is.

A lélekhez kötött tárgyak felvételével Soulbound (lélekhez kötődő) jelzőt kap, így azokkal már nem lehet üzletelni más játékosokkal vagy aukciós házba betenni, csak az NPC-knek eladni. A "szemét" és a közönséges nem-küldetés tárgyak soha nem kötődnek a játékoshoz. 4 típusa ismert:

  • Binds when picked up ("Megszerezve hozzád kötődik";BoP): Az ilyen tárgyak a táskába való kerülésük után azonnal a játékoshoz kötődnek, nem tudja sem aukciós házba betenni sem pedig más játékosoknak átadni. Jellemzően ezek különböző talizmánok, harcmezei- és insta pecsétek, illetve az instában előforduló főellenségek által szórt felszerelések.
  • Binds when equipped ("Felvéve hozzád kötődik"; BoE): Az ilyen tárgyak csak azután kötődik a játékoshoz, ha az fel is veszi/használja, addig be lehet adni az aukciós házba vagy átadni más játékosoknak. Jellemzően az ilyen tárgyak az úgynevezett "világ-tárgyak" (world drops), amelyek minőségüktől függően lehet megszerezni, illetve a játékosok által készített felszerelések is. A második kiegészítő portya-instáiban már megjelentek az ilyen típusú epikus tárgyak, de számuk természetesen még mindig elenyésző.
  • Binds to Account ("Felhasználóhoz kötődik"; BtA): Az ilyen tárgyak a játékos felhasználófiókjához kötődnek és postai úton továbbadhatók a többi karakterének is. Jellemző tárgyak a különleges kiadások (Collector's Edition) jutalomállatkái vagy az "örökség" tárgyak.
  • Binds on Use ("Használatával hozzád kötődik"; BoU): Az ilyen tárgyak csak használata után kötődnek a játékosokhoz, de nem lehet hordani őket. Jellemzően az ilyen tárgyak a kis állatok (small pet) és a hátasállatok (mount).
  • A 3.2.0 javítás után minden, amúgy lélekhez kötődő tárggyal lehet kereskedni a hagyományos normál, illetve a portya instán belüli csapattársak között. A tárgy -ha nem éri bájolás, ráolvasás vagy nem kerül foglalataiba semmiféle ékkő-, 2 órán belül még átadható marad más baráti játékosoknak. A készítők így kiküszöbölhetik (végre) a leggyakoribb tárgyakhoz való kéréseket és probléma bejelentéseket, a zsákmánysorsolás során vesztesként kikerültek véletlen (vagy akár igazságtalan) előnyberészesítését a győztessel szemben vagy pusztán a portyavezető figyelmetlenségéből másnak átadott (főleg az epikus vagy jobb) tárgyak iránti újrakészítési igényeket. A játékmesterek ezzel elhárították magukról a felelősséget, mivel a javítás előtt az érdemtelenül megjutalmazott játékoson múlott, hogy jelenti az esetet vagy sem, így viszont valóban csak rajta áll, hogy becsületesen átadja a tárgyat vagy megtartja magának.

Léteznek tárgykészletek (a játék készítő ezt a Diablo II-ben már bevezetett set névvel illetik), amelyek együttesen többet érnek, mint a külön-külön hordott tárgyak. Az ilyen készletdarabok könnyen azonosíthatók azáltal, hogy ismertetődobozukon leolvasható a tárgykészlet neve és a meglévő illetve hiányzó darabok listája. A tárgykészletek közönséges, ritka és epikus minőségekben is elérhetők és többnyire az utóbbi típusok kaszt-függő készletként szerepelnek. A kaszt-függő tárgykészletek adta bónuszok minden esetben az adott kaszt kiválasztott képességét erősítik meg vagy adnak további hatásokat hozzá. A klasszikus epikus kaszt-tárgykészletek kettesével nyitották meg a maximálisan elérhető 3 különböző bónuszt, az első kiegészítővel ez a bónuszlista a tárgykészlet darabjaival párhuzamosan csökkent kettőre, cserébe viszont többfunkciós vagy hibrid kasztok külön tárgykészletet gyűjthettek attól függően, hogy milyen feladatkörben vettek részt. Az így elért változatosságot úgy korrigálták, hogy nem magát a tárgyat szórhatják el a bossok, hanem egy szintén epikus páncéldarabot, amelyet korábbi kalandozók hagytak hátra. Eképpen szerzett vállvért-, páncél-, kesztyű-, nadrág- és sisakdarabokat pedig az új nagyvárosokban lehetett beváltani valódi felszerelésekre. A tárgykészletek szinte 99%-ban páncélfelszerelésként érhetők el, és csak kevés, általában egykezes fegyverpárosok érhetők el.

Ha egy tárgy teljesen fölösleges vagy aggat és szabad helyet kell csinálni a táskákban, el lehet dobni, és ezzel a tárgy teljesen megsemmisül. A ritka vagy annál magasabb minőségű tárgyak esetében a játék a biztonság kedvéért rákérdez erre azzal, hogy megköveteli a "DELETE" szó beírását.

Fegyverzet 

Egy karakter maximum két közelharci (melee) és egy távolsági (ranged) fegyvert használhat. A különböző kasztok alapvetően különböző típusú (weapon class) fegyvereket képesek használni. A karakter csak olyan típusú fegyvert képes használni, amit képzetten forgathat, de ha kasztja engedi, megtanulhatja más típusú fegyverek használatát is. Számos fegyveren van olyan varázslat (enchant), amely erősíti a karakter tulajdonságait, vagy valamilyen különleges képességet ad. Az újonnan megtanult fegyvertípust is ki kell tapasztalni a játékosnak és minden szintlépésnél növekszik az adott fegyvertípus maximális szintje. Minél magasabb a képzettsége, annál többet képes kihozni fegyveréből, elérheti a fegyver tényleges maximális sebzését, pontosabb találatokat és megnövelt esélyt a kritikus csapásokhoz. Ha a játékos nem visel semmiféle sebzésre alkalmas fegyvert, puszta öklével harcol, amit a program ökölfegyver kategóriába sorol.

Bizonyos kasztok képesek egyszerre két egykezes tárgyat is forgatni a harc során, ezt hívják dual wield, azaz "kettős forgatásnak". Ekkor a kiválasztott fegyver nem a "fő kézbe" (main hand, a játékban ez a jobb kéz) tartott másik fegyver helyére lép, hanem a szabadon hagyott "mellékkézbe" (off hand; a játékban ez a bal kéz) kerül. Ennek a passzív képességnek előnye a további sebzésokozás, és hogy a lefegyverezés (disarm) hatása alatt is a játékosnál marad legalább egy fegyvere, viszont a rendszer ezt az oldal legyengítette, így ebben a kézben forgatott kedvencünk eredeti sebzése feleződik (szerencsére bizonyos tehetségek csökkentik ennek a negatív hatásnak a mértékét).

Fegyvertípusok:

  • Közelharci (Melee)
    • Kard (Sword)
      • Egykezes (One-handed Sword)
      • Kétkezes (Two-handed Sword)
    • Tőr (Dagger)
    • Csatabárd (Axe)
      • Egykezes (One-handed Axe)
      • Kétkezes (Two-handed Axe)
    • Buzogány (Mace)
      • Egykezes (One-handed Mace)
      • Kétkezes (Two-handed Mace)
    • Bot (Staff)
    • Szálfegyver (Polearm)
    • Ökölfegyver (Fist Weapon)
  • Távolsági (Ranged)
    • Íj (Bow)
    • Puska (Gun)
    • Varázspálca (Wand)
    • Számszeríj (Crossbow)
    • Dobótőr (Throwing Dagger)
    • Szekerce (Throwing Axe)

Páncélzat 

A karakter által viselt ruhadarabok, amellett hogy "védelmet" (armor) adnak, általában (a fegyverekhez hasonlóan) erősítik a karakter tulajdonságait vagy adnak valamilyen különleges képességet. Az anyagi minőség rendkívül fontos, ugyanis minél nagyobb védelmet ad, annál kevesebbet sebeznek a fizikai csapások.

A páncélzat egy-egy darabja anyaga szerint lehet:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail)
  • Lemez (Plate)

A karakterek kasztjuktól függően különböző páncélzatot hordhatnak. A papok, varázslók és a boszorkánymesterek kizárólag szövetpáncélt, a zsiványok és druidák legfeljebb bőrpáncélt viselhetnek. A vadászok és sámánok számára a legnehezebb hordható vért a bőr, 40. szinttől a láncvért. A harcosok és paplovagok 40. szintig láncvértet hordhatnak, onnantól lemezvértet is. A halállovagok kezdő szintjükből és szerepükből kifolyólag alapból képesek mindenféle páncélzattípust hordani. A készítők természetesen a tulajdonság- és egyéb statisztikai bónuszokat is a viselési lehetőségekre szabták, tehát érdemesebb a választott kaszt maximális lehetőségei szerint választani a jobb minőségű tárgyak esetén, és nem illik elhappolni a másik kaszt számára készült felszereléseket.

A páncélzat részei:

  • Sisak (Head)
  • Vállvért (Shoulders)
  • Köpeny (Back)
  • Mellvért, Testpáncél (Chest)
  • Karperec (Wrist)
  • Kesztyű (Hand)
  • Öv (Waist)
  • Lábszár (Legs)
  • Csizma (Feet)
  • Pajzs (Shield; a megfelelő kaszt által használható, mellékkézben tartható tárgy)

Védelmet nem biztosító felszereléstípusok:

  • Lepel (Tabard)
  • Ing (Shirt)
  • Nyakék (Neck)
  • Gyűrű (Finger): A gyűrűk minden esetben egyedi (unique) besorolással érhetők el, tehát az elérhető két gyűrűs ujjra húzott tárgy nem lehetnek megegyezőek egymással.
  • Bizsu (Trinket): A bizsuk igen változatosak lehetnek, egyszerű mágikus kövektől egészen a leghatalmasabb főellenségek testrészeikig bezárólag. A gyűrűkhöz hasonlóan minden esetben egyedi besorolásúak.
  • "Mellékkézben tartott tárgyak" (Held in Off hand): Minden kaszt számára elérhető, de főleg a kettős forgatásra képtelen kasztok számára előnyös. Ezek a tárgyak semmiféle sebzéssel és védelmi értékkel nem rendelkeznek, de adhatnak mágikus támadási/gyógyítási bónuszpontokat vagy egyéb statisztikai értékeket birtokosának. Néhány esetben még ilyen bónuszokkal sem szolgálnak, csak egyszerű dísztárgyak, mint a söröskorsó vagy a rózsacsokor.
  • Relikvia (Relic): Bizonyos kasztok által favorizált tárgyak (Druida: Bálványszobor (Idol); Sámán: Totem; Templomos Lovag: Kötet (Libram); Halállovag: Rúnapecsét (Sigil), amelyek minden esetben csak a kiválasztott kaszt számára érhetők el, azok varázslatait erősíthetik meg.
  • Távható (Ranged): Bizonyos kasztok használhatnak távolsági támadófegyvereket, amelyek a relikviák helyett érhetők el. Az íjak, számszeríjak és puskák -kevés, inkább minőségbeli különbségek miatt- természetesen muníciót (Ammo) is igényelnek, amelyeket a távható ablak melletti kis ablakba illeszthetők be.

Ételek, italok és varázsfőzetek 

Amennyiben a karakternek az életereje vagy a manája lecsökken, pihenés során feltöltheti azokat. Az életerőt az ételek, a manát pedig az italok töltik fel. Léteznek úgynevezett szellemi táplálékok, melyek egyszerre töltenek életerőt és manát. A karakter képes egyszerre enni és inni, azonban harc közben egyiket sem teheti. Vannak egyszerű ételek, amik általában a megölt állatokból nyerhetők, vagy vásárolhatók, ezek viszonylag kevés életerőt pótolnak. A főzés képesség és a megfelelő receptek ismeretében lehet főzni más ételeket, amik azon felül, hogy több életerőt pótolnak, további bónuszokat is adhatnak, ha jóllakottak (Well Fed) leszünk tőlük. Ideiglenesen megemelhetik az állóképességet, intelligenciát vagy egyéb tulajdonságokat, képességeket, vagy lehet egyéb, vicces hatásuk. Hasonló funkciót töltenek be a varázsitalok, amiket azonban csata közben is lehet fogyasztani. Ezek hatása lehet a mana, életerő, varázslatok elleni védelem, stb. gyors pótlása (Potion), illetve egyes tulajdonságok ½-2 órára való felerősítése (Elixir, Flask). A tulajdonságok felerősítése legtöbb esetben megszűnik halálkor, a halálon túl is érvényes erősítést adó varázsitalok leírásában ez az információ szerepel. A készítők -tudván az italok taktikai értékét- folyamatosan módosították az egyidejűleg felhasználható italok számát, kezdetben egy ivásnak vettek bármilyen ital fogyasztását (Tehát nem lehetett egyszerre mannát és életerő feltölteni), hamarosan használati újratöltést kapott, mostanra pedig már csak egy italt lehet elhasználni egy folyó ütközetben, így a harc végeztével indul el a ital használatának újratöltése, nem közben.

Tehetség 

10. szinttől kezdve a karakterek szintenként kapnak 1 Tehetség Pontot (Talent Point), amelyet elkölthetnek különféle "tehetségekre" (Talents), amelyek kasztra jellemzők. Bizonyos tehetségek előfeltétele más tehetségek megléte. A tehetségek nagyban meghatározzák, hogy a karakter milyen szerepet tölthet be egy csapatban. Illetve hogy PvE-re (Player versus Environment) vagy PvP-re (Player versus Player) alkalmasabb. Minden tehetségágban található a két kiegészítő után minimum 4, de általában öt-hat egyedi képesség, amit természetesen érdemes kitanulni, hiszen nagyban megnövelheti a karakter hatékonyságát. Ezeket a tehetség képességeket a ka



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 4
Tegnapi: 27
Heti: 110
Havi: 277
Össz.: 138 919

Látogatottság növelés
Oldal: Alapok kezdoknek!!!
Cyber WoW - © 2008 - 2024 - cyber-wow.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »